Pharmamarketeer

Succesvolle personalisatie met focus op doelstellingen & draagvlak [onderzoek]

Stel dat je in de komende drie jaar 90% van al je digitale touchpoints wil personaliseren. Gewoon omdat je een ambitieuze marcom-specialist bent en je graag je online marketing verder professionaliseert. Vraag is dan alleen: hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel deel ik tips (uit onderzoek) bij personalisatie.

Volgens 31 experts in de e-commercebranche – op hun onderzoek van ShoppingTomorrow is dit artikel gebaseerd – begint ’t met de constatering dat die doelstelling van 90% de verkeerde benadering is. De ambitie is mooi, maar personalisatie is nooit een doel op zich. Draai ’t om.

Gebruik personalisatie om een doel te bereiken. Dit klinkt niet ingewikkeld, maar in de praktijk zullen veel marketeers roepen dat ze met de livegang van bijvoorbeeld een gepersonaliseerde homepage een mooi marketingdoel hebben gerealiseerd. Tja. Je hebt gescoord als marketeer, maar heb je je klanten er ook verder meegeholpen?

Advertentie(s)