Synthetic Media: Hoe AI de contentindustrie transformeert De opkomst van synthetic media – door AI gegenereerde content zoals deepfake-video’s, AI-gegenereerde stemmen en virtuele influencers – zorgt voor een revolutie...
TikTok voor Bedrijven: De Ultieme Gids voor 2025
TikTok voor Bedrijven: De Ultieme Gids voor 2025 Als je een bedrijf hebt en ervoor kiest om het niet op TikTok te promoten, laat je een goudmijn liggen. Dit artikel laat precies zien hoe je kunt beginnen...
Zorgverzekeraars falen bij inkoopbeleid geneesmiddelen
Zorgverzekeraars falen bij inkoopbeleid geneesmiddelen Dubieuze kwaliteit van een geneesmiddel tegen borstkanker. Nog altijd zijn de geneesmiddelentekorten nijpend met alle gevolgen voor miljoenen patiënten. Een...
Medisch specialisten onder voorwaarden bereid weer te praten over zorgakkoord
Medisch specialisten onder voorwaarden bereid weer te praten over zorgakkoord De Federatie Medisch Specialisten (FMS) is onder voorwaarden bereid weer mee te praten over een aanvullend zorgakkoord. De...
[column] Eet je rond en val af
Eet je rond en val af Levensmiddelenfabrikanten proberen uit alle macht mee te liften op het grote succes van de Omzempic-hype met eigen afslankmiddeltjes. Intussen moeten ze ook hun ‘gewone’, vaak dik makende producten...
Dit zijn de 5 redenen waarom je organische berichten op social media niet werken
Dit zijn de 5 redenen waarom je organische berichten op social media niet werken Waarom lijken jouw social media-berichten niet aan te slaan? Het algoritme lijkt je tegen te werken, je content bereikt nauwelijks je...
Impact van opkomende technologieën en adaptieve AI op medische educatie voor farmaceutische professionals
Impact van opkomende technologieën en adaptieve AI op medische educatie voor farmaceutische professionals Technologische vooruitgang transformeert de gezondheidszorg en adaptieve kunstmatige intelligentie (AI) is een...
Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO? Generatieve AI (GenAI) wordt gezien als een gamechanger voor de marketingindustrie, maar de meerderheid van de marketeers voelt zich nog niet voorbereid op de...
PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een complexe samenleving
PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een complexe samenleving Door alle technologische innovaties, maatschappelijke verschuivingen en economische onzekerheid is het voor marketeers essentieel om...
AI-assistenten vs AI-agents de volgende stap in kunstmatige intelligentie
AI-assistenten vs AI-agents de volgende stap in kunstmatige intelligentie Deze, voor velen nog bijna mystieke figuren, zijn voor mij de voorlopers en een leermodel om de wereld van AI te ontdekken. Inmiddels reizen er...
7 B2B-marketingvalkuilen die omzet kosten (& zo trap je er niet in)
7 B2B-marketingvalkuilen die omzet kosten Je campagnes draaien, leads komen binnen en je bent tevreden over je marketingaanpak. En toch bestaat er een grote kans dat je ongemerkt omzet laat liggen. Dit geldt voor je...
Impact begint met lef: herzie je KPI’s
Impact begint met lef De marketingwereld staat op een kruispunt: blijven we optimaliseren wat we kennen, of bouwen we aan verandering die écht impact maakt? Dit vraagt lef. Lef om oppervlakkige KPI’s los te laten...
AI verandert de manier waarop online marketingboodschappen overkomen op je publiek, voorspelt de CMO van HubSpot
AI verandert de manier waarop online marketingboodschappen overkomen op je publiek Een interview Kipp Bodnar, CMO van marketingplatform en miljardenbedrijf HubSpot. Dankzij AI-tools kun je steeds meer online content...
Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing
Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing Het jaarlijkse Meaningful Brands 2024 onderzoeksrapport van Havas Media wijst op een opvallende verschuiving. In wat het bureau omschrijft als The Era of Agency...
AI gebruiken voor artikelen: ‘Belangrijk dat redacties transparant zijn’
AI gebruiken voor artikelen: ‘Belangrijk dat redacties transparant zijn’ Toen schrijver Thomas Heerma van Voss een vermelding van zijn nieuwe boek Het Archief in het modetijdschrift Harper’s Bazaar...
Hoe Google Dubbele Content Detecteert
Hoe Google Dubbele Content Detecteert De mythe van een straf voor dubbele content bestaat al jaren. Google streeft naar diverse zoekresultaten en moet kiezen wanneer twee of meer pagina’s hetzelfde of...
De belangrijkste marketingdata-trends voor 2025
De belangrijkste marketingdata-trends voor 2025 In 2025 gaat er weer veel veranderen voor marketeers. Privacywetgeving, technologische innovaties en artificial intelligence (AI) zorgen voor nieuwe uitdagingen en kansen...
Waarom jouw geweldige content niet tot geweldige resultaten leidt – en hoe je dit kunt oplossen
Waarom jouw geweldige content niet tot geweldige resultaten leidt – en hoe je dit kunt oplossen Wanneer jouw content op volle toeren draait, zijn de signalen duidelijk. Je publiek zoekt specifiek naar jouw content...