Pharmamarketeer
Organisch SEO-succes bereiken? Steun op deze drie pilaren

Organisch SEO-succes bereiken? Steun op deze drie pilaren

Organisch SEO-succes bereiken? Steun op deze drie pilaren

DEPT® hielp De Hypotheker met het behalen van hun doelstellingen. En met succes! Check hoe ze de klinkende resultaten behaalden.

Een aanpak gestoeld op drie pilaren

Bij DEPT® begrijpen we dat het behalen van (organisch) SEO-succes valt of staat bij het kiezen van de juiste aanpak. Hierbij dient rekening te worden gehouden met de drie pilaren van SEO: techniek, content en autoriteit.

Deze aanpak kan alleen slagen als er tijd – en geld – wordt geïnvesteerd in de drie pilaren. De website van De Hypotheker had al een solide technische basis en veel content, dus ging er automatisch meer aandacht naar autoriteit.

Hieronder lichten we deze aanpak toe en vertellen we welk advies we aan De Hypotheker gaven voor het verkrijgen van een hogere autoriteit.

Een solide basis voor goede vindbaarheid

Dit begint met het crawlbaar en indexeerbaar maken van deze pagina’s. We doen dit bijvoorbeeld door de robots.txt file, XML sitemap en de interne linkstructuur te optimaliseren. Daarnaast monitoren we tussentijds de website met zowel interne als externe tools (zoals ContentKing), waardoor we snel kunnen schakelen bij kritische technische problemen.

Relevante inhoud voor betere rankings

Een mooi voorbeeld hiervan is de door ons ontwikkelde semi-geautomatiseerde methode, waarmee we ideeën voor nieuwe content uit de al bestaande websitecontent kunnen halen.

Omdat het bij uitstek belangrijk is om continu relevante content te creëren, voeren we regelmatig geavanceerde analyses uit. Denk hierbij aan content gap analyses en Featured snippet analyses.

Hogere autoriteit door de juiste inzet van media

Op advies van DEPT® zet De Hypotheker earned en paid media in om continu zijn autoriteit te verhogen. Earned media in de vorm van persberichten en paid media in de vorm van samenwerkingen met externe, relevante publishers. Want: hoe meer websites er naar hypotheker.nl linken – ook wel referring domains genoemd – hoe hoger de autoriteit.

De resultaten

Het succes van De Hypotheker laat zien dat het kiezen van een aanpak aan de hand van de drie pilaren van SEO zijn vruchten afwerpt. Zie de klinkende cijfers hieronder:

  • Meer dan 5000 unieke keywords in de top 3 van Google
  • Featured snippets op meer dan 800 unieke keywords
  • Nummer 1-positie op high search volume keywords zoals: hypotheek berekenen (zoekvolume: 201.000 per maand), hoeveel hypotheek kan ik krijgen (zoekvolume: 33.100 per maand), maandlasten hypotheek berekenen (zoekvolume: 12.100 per maand)
  • 63% van al het websiteverkeer in 2022 was organisch
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)