Pharmamarketeer
Marketingbeslissers verwachten budgetstijging in 2024

Marketingbeslissers verwachten budgetstijging in 2024

Marketingbeslissers verwachten budgetstijging in 2024

Ondanks economische onzekerheid in Europa, verwacht meer dan de helft van de Nederlandse marketingbeslissers een stijging van hun budgetten in 2024. Dat blijkt althans uit onderzoek van Sapio Research voor Linehub.

Marketingdirecteuren in Nederland en België willen komend jaar vooral investeren in e-mailmarketing (10,1%), betaalde online advertenties (8,3%), en adverteren binnen zoekmachines (8,0%). Opvallend is de verschuiving naar duurzaamheid als hoofdboodschap in Nederlandse en Belgische campagnes, terwijl elders in Europa de focus meer ligt op de effectiviteit van producten of diensten.

Gevraagd naar de marketingdoelen van Nederlandse en Belgische topmarketeers, zegt 56 procent ‘het aantrekken van nieuwe klanten in bestaande markten’. Het ontwikkelen van de merkidentiteit wordt door 40 procent genoemd, het vergroten van merkbekendheid door 36 procent. In andere Europese landen staat het genereren van nieuwe klanten nog steeds op de eerste plaats (63 pct).

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)