Pharmamarketeer
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024

Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024

Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024

Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’

1 AI vindt zijn weg
Ongeveer 67% van de marketeers wereldwijd is positief over de mogelijkheden van GenAI en aangezien de industrie GenAI-toepassingen al verkent voor contentontwikkeling, zal de behoefte om de effectiviteit van die output te begrijpen volgend jaar en daarna nog belangrijker worden.

2 Cultuur staat voorop
Consumenten uiten steeds vaker de eisen die ze stellen aan merken. Wereldwijd zegt 80% van de consumenten dat ze ‘hun best doen’ om te kopen bij merken die doelen steunen die voor hen belangrijk zijn. Vooruitkijkend naar 2024 zullen processen voor het managen van confrontatierisico’s in marketingplanning moeten worden geïntegreerd, zodat merken in lijn zijn met bredere culturele normen en waarden.

3 Controle over de boodschap en cancelcultuur
In 2024 zullen merken en organisaties die zich consistent uitspreken over wereldwijde kwesties op een manier die past bij hun DNA – en vervolgens standvastig blijven – een plek veroveren in het hart van consumenten, ondanks mogelijke twistpunten op korte termijn.

4 De strijd om aandacht en emoties wordt heviger
Het is inmiddels duidelijk dat aandacht belangrijk is voor de effectiviteit van media en advertenties, maar 62% van de marketeers geeft nog steeds de voorkeur aan het gebruik van eenvoudige gedragsgegevens zoals kijktijd. Het gebruik van op AI gebaseerde voorspellingen voor aandacht neemt al toe en zal in 2024 een grotere rol spelen, waardoor marketeers aandacht op grote schaal kunnen meten voor digitale advertenties.

5 Verschuiving naar holistische maatstaven voor succes
We weten dat 42% van de bedrijven wereldwijd nu ook duurzaamheid meeneemt in hun KPI’s, vergeleken met 26% in 2021. Deze trend duidt op een verschuiving naar het meer in balans brengen van ProfitPlanet & People, niet als compromis, maar als een bedrijfsstrategie.

[…]
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)