Pharmamarketeer

Marketingtechnologie in 2022: 5 innovatieve trends

Marketingtechnologie in 2022: 5 innovatieve trends

Het grootste deel van marketingbudgetten wordt gespendeerd aan marketingtechnologie. Uit onderzoek van Gartner* blijkt dat maar liefst 26,6% van het marketingbudget hieraan wordt uitgegeven. Dat is meer dan aan andere onderdelen zoals media, marketingpersoneel en aan de inzet van bureaus. Daarnaast verwachten marketeers alleen maar meer aan technologie uit te geven. 

Bedrijven gebruiken gemiddeld maar liefst 120 marketingtools binnen hun MarTech Stack, zo blijkt uit onderzoek van ChiefMartec. Die tools zijn door de jaren aangeschaft, en het worden er alleen maar meer. Die tools zijn soms met elkaar verbonden, maar vaker niet. Dan ontstaan operationeel problemen, bijvoorbeeld in het opzetten en versturen van campagnes waarbij segmenten niet blijken te kloppen. Maar ook juridisch ontstaat er vaak een probleem. Bijvoorbeeld met de AVG. Hoe zorg je ervoor dat de datakwaliteit en -integriteit op orde blijven?

Lees dit artikel verder op: Marketingtechnologie in 2022: 5 innovatieve trends – Frankwatching

Advertentie(s)