Qualifio marketingkalender 2025: jouw gids voor alle belangrijke momenten van het jaar 2025 staat voor de deur en om goed voorbereid aan het nieuwe jaar te beginnen, is onze marketingkalender voor 2025 nu gratis...
Marketing Monitor: Social commerce is topprioriteit voor B2B-marketeer in 2025
Marketing Monitor: Social commerce is topprioriteit voor B2B-marketeer in 2025 Social Commerce wordt dé focus voor B2B-marketeers in 2025, zo laat de nieuwe Marketing Monitor van Company.info, Validators en FD...
6 socialmedia-trends waar je dit jaar niet omheen kon
6 socialmedia-trends waar je dit jaar niet omheen kon Door social media als strategisch speelveld te benutten, kwamen merken het afgelopen jaar steeds dichter bij hun publiek. In 2024 gaf AI een creatieve versnelling...
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil? We vragen zoveel aan AI, maar tot nu toe durven nog niet veel mensen het aan om AI te gebruiken voor grotere taken. Zonde, want je kunt samen met een AI-collega een...
Digital marketing in 2025: hier kun je niet omheen
Digital marketing in 2025: hier kun je niet omheen Wat is er veel gaande in onze business. Ongekend! Je krijgt het er af en toe benauwd van en ziet door de bomen het bos niet meer. Maar, het geeft toch vooral ook enorm...
Geen inspiratie voor LinkedIn-content? Start met recyclen
Geen inspiratie voor LinkedIn-content? Start met recyclen Steeds meer verkopers houden zich bezig met het delen van content op LinkedIn. Het is de manier om in contact te blijven met je netwerk en nieuwe relaties op te...
Hoe vind je de waarheid in data en marketinganalyses
Hoe vind je de waarheid in data en marketinganalyses Hoe vind je de winnende formule voor data-analyse? Jeff analyseerde eigenschappen van renpaarden om te zien welke kampioenen voorspelden. Hij keek naar kenmerken...
Google’s AI-detectietool nu beschikbaar voor iedereen
Google’s AI-detectietool Google kondigde woensdag via een post op X (voorheen Twitter) aan dat SynthID nu beschikbaar is voor iedereen die het wil proberen. Het authenticatiesysteem voor AI-gegenereerde inhoud voegt...
Heruitvinden van medische marketing
Heruitvinden van medische marketing In het snel evoluerende landschap van medische marketing transformeert kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop strategieën worden ontwikkeld en campagnes worden uitgevoerd. Nu...
Wat is er echt nodig om silo’s in zorgverlener- en consumentgerichte marketing te doorbreken – en waarom zou dat belangrijk zijn?
Wat is er echt nodig om silo’s in zorgverlener- en consumentgerichte marketing te doorbreken? Nu de farmaceutische sector de waarde inziet van een meer patiëntgerichte benadering, wordt het afstemmen van zorgverlener...
A/B-testen zonder ‘dure’ software? Zo doe je dat in een paar stappen
A/B-testen zonder ‘dure’ software? Zo doe je dat in een paar stappen Met het verdwijnen van Google Optimize in september 2023 is de online marketingwereld een waardevol gratis hulpmiddel voor het uitvoeren van A/B...
[column] MarketingAffairs 16: Marketing als groeiversneller
Marketing als groeiversneller Er is nog altijd veel discussie over de toegevoegde waarde van marketing, terwijl de essentie van marketing juist draait om het creëren van toegevoegde waarde. Marketing wordt echter nog te...
Impact maken met Google Ads & social ads [5 inzichten]
Impact maken met Google Ads & social ads [5 inzichten] Hoe maken wij als marketeer nog impact met Google Ads en social ads? En wat kunnen we leren van de data die wij beschikbaar hebben? Afgelopen week was ik...
5 SEA-trends om in 2025 rekening mee te houden
5 SEA-trends om in 2025 rekening mee te houden Wat een jaar hebben we weer achter de rug als SEA-specialist. Mijn collega verwoordde het onlangs heel goed: “Er is nog nooit zoveel veranderd in ons vakgebied als in de...
[column] Het duivelse dilemma van data
Het duivelse dilemma van data Data. Het is een van de toverwoorden van vandaag. Marketeers, brandmanagers en communicatieprofessionals zijn niets zonder data. Alles moet datadriven zijn, zodat we zeker weten dat de...
Life Trends-rapport: merkvertrouwen belangrijker
Life Trends-rapport: merkvertrouwen belangrijker Accenture’s 18e Life Trends-rapport toont aan dat meer dan de helft van de mensen wereldwijd steeds vaker twijfelt aan online content. Bovendien, zo staat in het rapport...
Zo meet je socialmedia-succes in elke stap van de marketingfunnel [infographic]
Zo meet je socialmedia-succes in elke stap van de marketingfunnel [infographic] Als marcom-professional is het van belang om meer te doen dan alleen zichtbaar zijn op het gebied van social media. Je wil de juiste...
Mijn Top SEO-tools voor het Analyseren van Backlinks
Mijn Top SEO-tools voor het Analyseren van Backlinks Linkbuilding is cruciaal voor het optimaliseren van organische zoekresultaten. Externe backlinks, vooral van betrouwbare sites, blijven een belangrijke rankingfactor...