Pharmamarketeer

Cookies, tracking, chatbots en mediatrends op Emerce Digital Marketing

Digital marketing

Het afgelopen jaar zijn de ontwikkelingen in digitale marketing door corona nog verder in een stroomversnelling geraakt. Anders gezegd: marketing anno nu heeft het succesvol benaderen van klanten en prospects tot kunst verheven. Je hoort alle nieuwe digitale marketing ontwikkelingen op Emerce Digital Marketing. De virtuele presentaties zijn vanaf 17 juni na registratie gratis te bekijken.

Emerce had marketeers zoals gebruikelijk graag weer ontvangen in de Beurs van Berlage, maar dan zul je nog een jaartje moeten wachten. Wel is voor een deel van de presentaties de Beurs van Berlage als decor gebruikt. Het goede nieuws: we hebben minstens evenveel lezingen en interviews als in het verleden.

Wat zijn de belangrijkste mediatrends van 2021 en waar staan we nu? Hoe zit het nu met cookies en adverteren? En met good old social? En moet je aan de slag met context? Je hoort het van mediabureau Kantar.

Kirsten Jassies, social media expert, vertelt over de innovatie en ontwikkelingen binnen social media met focus op content en commercie. Hoe bouw je een sterk merk met content? Hoe maak je de link met social commerce en content? Hoe passen je volgers hierbinnen?

Gelaagde campagnes zorgen dat jouw advertenties op social media maximale impact maken in alle fases van de klantreis. Door lagen aan te brengen kun je doelgroepen beter overtuigen om een aankoop te doen. Alain van den Donk, Team Lead Social Advertising van ISM eCompany, vertelt er alles over.

Menno Lasschuijt van Channable zal samen met Guy Schepers van online marketingbureau Online Klink toelichting geven op de ontwikkelingen rond Text Ads en Smart Shopping. Ze laten zien wat het automatiseren van deze campagnes nou eigenlijk oplevert.

Het marketing tracking en analytics universum wordt getransformeerd. Ethiek en privacy definieren nieuwe normen. Steen Rasmussen van IIH Nordic verkent de implicaties en de uitdagingen.

En ja, ook de ontwikkelingen rond het verdwijnen van de third party cookies komen voorbij. Bart Koomen en Serghinio Paolo Plet (Elevate Digital) zoomen in op Googles Chrome.

Het complete overzicht van alle presentaties vind je hier. Registreer je alvast voor de beste video’s.

Advertentie(s)