Pharmamarketeer

5 stappen naar een succesvolle global-local social media strategie

Een global-local strategie een logistieke nachtmerrie? Het vraagt naast veel organisatie, vooral om het maken van strategische keuzes.

Het is 2022. De meeste merken zijn er inmiddels van overtuigd dat social media een waardevolle aanvulling is op je marketingmix. Nee, social doe je er niet zomaar even bij. Gelukkig zien we steeds vaker kwalitatieve social native content voorbij komen: content ontwikkeld vanuit een duidelijke strategie voor specifieke doelgroepen. Fijn!

Toch blijven er nog meer dan genoeg uitdagingen. Een uitdaging die we veel tegenkomen bij onze klanten is het omgaan met een global vs. local social strategie. Want hoe zorg je dat je wereldwijd hetzelfde verhaal vertelt en tegelijkertijd kunt inspelen op lokale markten en culturen? Dit vraagt om een strategische beslissing die heel wat voeten in de aarde heeft. Van het inrichten van je organisatie tot budgetverdelingen.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)