In opdracht van Qmusic heeft Mediabrands Marketing Sciences onderzoek uitgevoerd waaruit blijkt dat radiocommercials websitebezoek verhogen met gemiddeld 7%. Daarnaast is met een unieke analyse gekeken welke creatieve kenmerken extra bijdragen aan websitebezoek. Die kenmerken zijn onder andere een vrouwen- of kinderstem, een tag-on, het vaker noemen van het merk, langere commercials en meerdere spotversies. Daarnaast geeft het onderzoek duidelijk inzicht in hoe een call-to-action het beste kan worden ingestoken om meer consumenten naar de website te krijgen.
Ook interessant voor je
SEO tickets voor een betere samenwerking met development
SEO tickets voor een betere samenwerking met development SEO tickets vormen de brug tussen SEO en development. SEO tickets zijn essentieel voor het herstellen van fouten en doorvoeren van verbeteringen. Op deze manier...
1 x gelezen
Hoe je een geweldige creatieve briefing maakt en gerichte inhoud krijgt
Hoe je een geweldige creatieve briefing maakt en gerichte inhoud krijgt Elke redacteur weet hoe het voelt om gefrustreerd voor de computer te zitten en innerlijk te schreeuwen: “Het zou makkelijker zijn geweest...
2 x gelezen
Zo beïnvloeden SGE & AI de toekomst van SEO [Brighton SEO insights]
Zo beïnvloeden SGE & AI de toekomst van SEO Het is onze taak om de impact van de risico’s zo laag mogelijk te houden, ook met de komst van AI. SGE is de eerste grote update in de SERP. Maar gaat er veel veranderen...
2 x gelezen