En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
J&J’s to submit surgical robot to FDA in 2024
Johnson & Johnson to submit surgical robot to FDA in 2024 Johnson & Johnson MedTech have announced plans to submit the Ottava robotic surgical system to the US Food and Drug Administration (FDA) for an...
18 x gelezen
Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data
Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data Contextual Audiences wordt aangedreven door de contextuele A.I.-technologie en zorgt ervoor dat marketeers nauwkeurige en schaalbare...
11 x gelezen
Use of digital technologies to be tapped for future growth of pharma industry: Says report
Use of digital technologies to be tapped for future growth of pharma industry The use of digital technologies including telemedicine and e-pharmacy services may be harnessed to enhance the distribution network and...
11 x gelezen