En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
7 opvallende AI-trends voor de tweede helft van 2024
7 opvallende AI-trends voor de tweede helft van 2024 Het is een cliché, maar in dit geval waar: de ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence (AI) gaan ontzettend snel. Begin februari somde ik al 7 AI...
13 x gelezen
Rapport: Consumententrends tot 2035
Rapport: Consumententrends tot 2035 Het Dentsu Consumer Vision 2035 rapport geeft een overzicht van de belangrijkste consumententrends tot het jaar 2035 in 4 deelgebieden: technologie, cultuur, consumenten en merken...
16 x gelezen
Donna, de AI assistent voor verkopers, haalt 1,5 miljoen euro op
AI assistent voor verkopers Eén van de grootste uitdagingen voor sales professionals is het efficiënt en accuraat invoeren van relevantie informatie in een Customer Relationship Management (CRM)-systeem. De verwerking...
8 x gelezen