En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
Vijf dingen die pharma marketeers moeten weten voor vrijdagochtend
Vijf dingen die pharma marketeers moeten weten AbbVie zei dat een direct vergelijkende studie aantoonde dat zijn medicijn Rinvoq effectiever was in de behandeling van bepaalde symptomen van matige tot ernstige atopische...
0 x gelezen
Het kabinet stelt tot €108 miljoen beschikbaar voor meer technologie in zorg- en welzijn
Het kabinet stelt tot €108 miljoen beschikbaar voor meer technologie in zorg- en welzijn Het kabinet trekt de komende jaren € 108 miljoen uit voor de transformatie van processen in de zorg- en welzijnssector naar...
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst Wat we vandaag kunnen bereiken met kunstmatige intelligentie (AI) is meer dan we gisteren konden bedenken. Veel marketeers zullen zich hierin herkennen. Er zijn zo veel...
18 x gelezen