En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
Wees als schrijver niet bang voor ChatGPT: zo versla je AI
Iedereen die iets met schrijven, redactie of copywriting doet, heeft de afgelopen tijd wel wat gelezen of gehoord over de razendsnelle opkomst van ‘intelligente’ schrijfrobots. En misschien zelfs al stiekem...
14 x gelezen
De 6 belangrijkste blockchain-ontwikkelingen voor 2023
In de 7 jaar dat ik nu bezig ben met blockchain-technologie, ben ik nog nooit zo bullish geweest. Waar cryptofanaten hun reis naar de spreekwoordelijke maan als sneeuw voor de zon hebben zien verdwijnen, heeft de...
15 x gelezen
Voorkom verandermoeheid, neem je medewerkers mee in een continu proces
Weer een verandering… Tegenwoordig wordt er veel van medewerkers gevraagd, terwijl ze eigenlijk verandermoe zijn. Hoe zorg je er nou voor dat je verandermanagement mensgerichter wordt? Waar moet je beginnen bij het...
7 x gelezen
Recente artikelen
De 3 belangrijkste trends voor LinkedIn in 2023
2 maanden geleden
Rare cancer drug for young patients approved
2 maanden geleden