Pharmamarketeer

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Opvallend is dat de 20 tot 34-jarigen, met zeven minuten langere luistertijd, meer audio consumeren in 2021 dan voorheen.

Audify ziet grote verschuivingen bij de branches. Zo besteedt de voedingsindustrie fors meer aan audioreclame en komt de top 10 van grootste sectoren binnen. Dit lijkt een direct gevolg van de toegenomen aandacht voor wat heet sonic branding.

Retail is de grootste branche op radio en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) was de grootste adverteerder in 2021.

Ook E-commerce adverteerders weten de weg naar audioreclame beter te vinden. De goede attributie-mogelijkheden van audioreclame, waarmee resultaten van campagnes direct in kaart kunnen worden gebracht, spelen daar een belangrijke rol in.

Advertentie(s)