Pharmamarketeer
Opschalen én opvallen met behulp van automation

Opschalen én opvallen met behulp van automation: “Eindelijk tijd voor strategie en creativiteit”

Opschalen én opvallen met behulp van automation

Creativiteit en strategie floreren dankzij automation. Het klinkt tegenstrijdig, maar niets is minder waar. Dat is ook precies wat Guy Schepers, Head of Paid bij Fingerspitz, heeft ervaren. Dankzij slimme technologie kan het Nederlandse marketingbureau sneller en efficiënter werken, fors meer campagnes uitvoeren én creatiever zijn dan ooit tevoren. Maar wat zijn nu precies de uitdagingen in social advertising en hoe draagt de juiste geautomatiseerde oplossing bij aan geweldige content?

Sneller, efficiënter & creatiever

Maar gelukkig leven we in 2023 en kunnen slimme automatiseringstools saaie en tijdrovende repetitieve taken uit handen nemen. Guy legt uit: “Zonder onze tool Hunch zouden we 2 tot 3 dagen in de week bezig zijn met het uploaden van standaardbanners en -carrousels.” Fingerspitz doet dus tegenwoordig veel meer in veel minder tijd. En heeft ‘standaard’ verruild voor content die creatiever, gerichter en persoonlijker is. Automatisering blijkt dus ook een perfecte remedie tegen creatieve vermoeidheid te zijn. Want nu er meer tijd en ruimte in de agenda (én het hoofd) is om buiten de gebaande paden te denken, ontstaan frisse en originele ideeën. En het resultaat mag er zijn. Want creativiteit stuurt volgens Meta maar liefst 56% van de sales-ROI van campagnes aan.

Persoonlijker & productiever

Weg dus met saaie en inspiratieloze (statische) campagnes. Dankzij de combinatie van creativiteit, technologie en data kun je in een handomdraai duizenden gepersonaliseerde en merkconsistente creatives maken. Tekst en audiovisuele elementen worden dynamisch aangepast aan de specifieke interesses en voorkeuren van de getargete doelgroep. Zo worden verschillende doelgroepen met precies de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bereikt.

Veel testen & snel bijsturen

Als je eenmaal campagnes hebt gelanceerd, wil je natuurlijk weten welke het beste presteren. Een paar jaar geleden werd elke klik en conversie nog gemeten, maar dat is allang niet meer zo. Maar liefst 87 procent van marketeers worstelt hier overigens ook mee, blijkt uit een Social Media Examiner-rapport. En dat terwijl inzicht in het bereik en resultaat cruciaal is voor het succes van je advertenties. Werkt er iets niet zoals je had gehoopt, dan kun je snel en soepel bijsturen of misschien wel volledig van koers veranderen. Inzicht geeft je dus ook meteen een voorsprong op je concurrentie. En wie wil dat nu niet in de zoektocht naar meer bereik, conversie en sales?

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)