Pharmamarketeer

Marketeers, speel in op onbewust gedrag!

In een wereld met steeds meer prikkels en (marketing)boodschappen die aandacht vragen, neemt die aandacht juist af.

Ons brein heeft niet de energie of het vermogen om alle beslissingen bewust te overwegen. Ook al hebben mensen het gevoel dat ze beslissingen nemen uit vrije wil, 95% van alle beslissingen nemen we onbewust. En deze onbewuste processen volgen wetmatigheden waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen door gebruik te maken van persuasive marketing.

Persuasive marketing

De mate waarin jij met je website in staat bent om de bezoeker te overtuigen over te gaan tot conversie, is bepalend voor het succes van jouw organisatie. Persuasion of overtuigingskracht is dan ook een belangrijk thema binnen het werkveld van website-optimalisatie. Best een schok dus dat volgens Havas Media (2019) 58% van de content die door de 1.800 meest toonaangevende merken ter wereld wordt gecreëerd slecht en irrelevant blijkt te zijn. Die content levert dus niets op. Hoe maak jij wél impact met je content?

De principes van Cialdini voor persuasieve marketing

Robert Cialdini wordt gezien als dé expert op het gebied van overtuigingskracht. In zijn boeken omschrijft hij de overtuigingsprincipes die inmiddels de basis vormen voor menig marketingcampagne. Met de volgende zeven principes kun jij als marketeer je website.

 

Lees verder door op het bronartikel te klikken.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)