Pharmamarketeer
LinkedIn-rapport: AI bezig aan opmars in B2B-marketing

LinkedIn-rapport: AI bezig aan opmars in B2B-marketing

LinkedIn-rapport: AI bezig aan opmars in B2B-marketing

Na een uitdagend jaar keert het optimisme terug in de B2B-marketingsector: bijna tweederde (65%) van de B2B-marketingleiders verwacht dat de marketingbudgetten komend jaar zullen stijgen.

Daarnaast is Generatieve AI (GAI) bezig aan een opmars: driekwart (75%) zegt voornemens te zijn om het gebruik van GAI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56%), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55%) en boeiende content te maken (51%).

B2B-marketeers hebben ten tijde van het onzekere klimaat geleerd om “vloeiend financieel” te spreken en daarmee hun budget veilig te stellen. Het beter begrijpen van de taal van finance (80%) en het versterken van vaardigheden om de waarde van brand marketing aan te tonen aan hun CEO en CFO (84%) hebben hun vruchten afgeworpen: bijna tweederde (64%) zegt dat merkopbouw belangrijker is geworden voor de C-suite van hun bedrijf.

LinkedIn introduceert AI-feature: ‘AI-generated Copy Suggestions’

Het benchmarkrapport van LinkedIn geeft aan dat een belangrijke rol voor toekomstige ontwikkelingen is weggelegd voor Generatieve AI. Iets minder dan 1 op de 2 B2B-marketingleiders gebruikt momenteel al AI-toepassingen voor B2B marketingactiviteiten. Driekwart van de B2B-marketingleiders is voornemens om het gebruik van GAI de komende 12 maanden te verhogen, om zo creativiteit te stimuleren en efficiëntie te verbeteren. Om marketeers te ondersteunen, introduceert LinkedIn onder andere ‘AI-generated Copy Suggestions’. Deze tool gebruikt GAI om koppen en intro’s te schrijven door gebruik te maken van de gegevens op de LinkedIn-pagina’s van adverteerders. De nieuwe feature start als pilot in de VS en wordt in de maanden daarna geïntroduceerd in andere landen.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)