Pharmamarketeer

[branded content] Wat zijn de vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2022?

[branded content] Wat zijn de vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2022?

De laatste maand van het jaar is aangebroken. Tijd om vooruit te blikken op 2022. Dat de wereld van digitale marketing zich continue ontwikkelt, is ondertussen wel bekend. Maar welke uitdagingen en kansen staan ons in 2022 te wachten?

De grote vraag naar digital marketeers blijft. Een krapte op de arbeidsmarkt leidt in vele digital marketing roadmaps tot een vertraging. In 2022 wordt er dan ook meer geïnvesteerd in de ontwikkeling van medewerkers (en talent) om ze te binden en behouden. De juiste mensen in je organisatie hebben om in te spelen op de trends en ontwikkelingen is dus essentieel, maar wat kunnen we nog meer verwachten in 2022?

De Big Tech partijen gaan de strijd met elkaar aan om elkaars verdienmodel te verkleinen. Er wordt massaal geïnvesteerd in Artificial Intelligence (AI) en Augmented Reality (AR)/Virtual Reality (VR) waarmee onze fysieke wereld steeds verder digitaliseert. Ondertussen ploeteren wij als marketeers door om onze funnels, die steeds complexer worden, slimmer in te richten. De rol van centrale datacollectie en de juiste tools wordt daarbij belangrijker. Dit leidt tot een hele nieuwe discipline in ons vakgebied; Marketing Ops.

Lees dit bericht verder op: [branded content] Wat zijn de vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2022? | MarketingTribune Online Marketing

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)