Pharmamarketeer

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?

Na jaren van fijn data verzamelen naderen we nu een wereld zonder third-party cookies. Hoe nu verder? Machine learning kan uitkomst bieden. Het kan marketeers helpen klanten goede ervaringen te bieden, met als gevolg: betere marketingprestaties en hogere conversies.

In de afgelopen twintig jaar hebben marketeers meer en meer belangrijke data verzameld – online en offline. Helaas krijgt de waarde hiervan dankzij GDPR (AVG) binnenkort een flinke klap, waarmee de marketeer voor een flinke uitdaging komt te staan. Want 81 procent van de consumenten wil dat merken weten wanneer ze hen wel en niet moeten benaderen. 63 procent zegt zelfs dat ze standaard personalisatie verwachten. Hoe kun je ervoor zorgen dat je toch toegang tot data houdt en die effectief kunt inzetten voor verkoop- en marketingdoeleinden?

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer? | Marketingfacts

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)