Pharmamarketeer

Online marketing: een terugblik & de trends voor 2022

Online marketing: een terugblik & de trends voor 2022

Wat gaat er in 2022 gebeuren op het gebied van online marketing? Welke onderdelen verdienen veel aandacht en waar liggen de grootste kansen?

De internetmarketing-trends voor 2022

Wat zijn de belangrijkste onlinemarketing-trends voor dit jaar? Sommige trends die ik hieronder beschrijf zijn nieuw, andere zijn ontwikkelingen die ik ook in de afgelopen jaren heb benoemd en die nog steeds doorlopen.

  1. Automatisering, AI en machine learning
  2. Voice: gebruikers spreken meer
  3. Video advertising blijft groeien
  4. Live commerce: it’s showtime!
  5. B2B zal sterk verder groeien
Het enige dat niet verandert, is dat alles blijft veranderen

De online winnaars van vandaag hebben één ding gemeen. Data is geen afdeling, maar zit in de kern van de cultuur en vormt de belangrijkste basis voor vele (strategische) beslissingen. Door op de juiste manier gebruik te maken van data, zijn ze sneller in staat dan anderen om goede beslissingen te nemen en daarop te acteren.

Doordat veel grote partijen steeds groter worden, nemen tegelijkertijd de uitdagingen voor adverteerders enorm toe. Een paar bedrijven nemen een steeds grotere hap uit de taart, maar gelukkig blijft ook de taart zelf nog altijd groeien. Daarmee liggen er voor iedereen ook het komende jaar weer genoeg kansen.

Lees dit bericht voor meer trends verder op: Online marketing: een terugblik & de trends voor 2022 – Frankwatching

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)