Pharmamarketeer

‘Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups’

‘Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups’

Er is nog veel onduidelijkheid over de effecten van de Digital Markets Act (DMA) op de Nederlandse platformeconomie. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) in opdracht van brancheorganisaties NLdigital en Dutch Startup Association (DSA). Als de wet in de huidige vorm wordt ingevoerd, zullen met name de Nederlandse startups en scale-ups negatieve gevolgen ondervinden, vrezen de organisaties.

NLdigital en DSA vrezen dat de wet in de huidige vorm veel onzekerheid creëert en te veel ruimte laat voor ongewenste gevolgen voor startups en scale-ups. In plaats van openheid en innovatie te bevorderen, kan een rigide toepassing van de DMA innovatie juist beperken en vertragen, concurrentie doen verminderen en daarmee bedrijven, zakelijke gebruikers en consumenten schaden.

Lees dit artikel verder op: ‘Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups’ – Emerce

Advertentie(s)