Pharmamarketeer

Datagedreven marketing in een wereld zonder cookies

Datagedreven marketing in een wereld zonder cookies

Nieuwe privacywetgeving omtrent persoonsgegevens beperken de hoeveelheid data waar marketeers toegang toe hebben. De cookie verdwijnt, creativiteit en relevantie worden belangrijker om de consument te bereiken en first-party data te verzamelen.Specialisten van zeer verschillende bedrijven delen tijdens dit door Dept Agency gefaciliteerde rondetafelgesprek uiteindelopende oplossingen en ideeën om de nieuwe realiteit het hoofd te bieden.

Bedrijven zijn zich bewust geworden van de wettelijke beperkingen voor het verzamelen van klantgegevens. En als het de wet niet was, dan zorgden grote spelers als Apple wel voor die bewustwording door cookies van derden standaard te blokkeren. Er zijn flinke investeren gedaan om media gereed te maken voor de verzameling van first-party data. De urgentie om op een andere manier dan voorheen bruikbare data op te bouwen wordt gevoeld. De kosten die daarbij worden gemaakt ook en die moeten worden verantwoord. ‘Zorg dat marketing het niet alleen hoeft te dragen’, is een gedeelde mening aan tafel.

Lees dit artikel verder op: Datagedreven marketing in een wereld zonder cookies (adformatie.nl)

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)