Maak je blogstrategie toekomstbestendig: 3 trends om op in te spelen Heeft je website een blog- of een nieuwssectie? Dan heb je waarschijnlijk een aantal vaste gewoontes om die sectie te vullen met waardevolle content...
Social Media Marketing voorbij het Algoritme
Social Media Marketing voorbij het Algoritme De verleiding om virale hits op sociale media na te jagen is groot. Het idee dat één post miljoenen views kan opleveren en je merk in één klap naar de top brengt, klinkt...
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden Marketingleiders willen meer gebruikmaken van AI, maar weten nog niet altijd hoe. Kunstmatige intelligentie (AI) biedt veel mogelijkheden, en het worden er steeds...
WHO kondigt nieuw samenwerkingscentrum aan voor kunstmatige intelligentie in gezondheidszorgbeleid
WHO kondigt nieuw samenwerkingscentrum aan voor kunstmatige intelligentie in gezondheidszorgbeleid De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft het Digital Ethics Centre van de Technische Universiteit Delft in Nederland...
[Onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving
[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving Marketingprofessionals willen het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering uitbreiden, terwijl ze tegelijkertijd streven naar...
KNMG reageert op wetsvoorstel voor aanpassing Wet BIG
KNMG reageert op wetsvoorstel voor aanpassing Wet BIG De artsenfederatie KNMG heeft gereageerd op een wetsvoorstel dat nieuwe beroepen toevoegt aan het BIG-register, namelijk de medisch hulpverlener acute zorg (MHAZ) en...
Hoe AI marketingcommunicatie verandert: 3 scenario’s
Hoe AI marketingcommunicatie verandert Vandaag staan we aan de vooravond van mogelijk de grootste technologische verschuiving tot nu toe: artificial intelligence. Wat betekent deze technologie voor het vakgebied en voor...
WTF is attributiemodellering?
WTF is attributiemodellering? Vragen die marketeers ’s nachts wakker houden: Waarom hebben onze klanten ons product gekocht? Waarom kochten ze het op dat moment? Waarom kochten ze het daar? En het belangrijkste: hebben...
Snelheid zonder stress: 4 samenwerktips om de concurrentie voor te blijven
Snelheid zonder stress: 4 samenwerktips om de concurrentie voor te blijven Voor bedrijven die snel willen inspelen op marktomstandigheden, is een snelle time to market vaak het verschil tussen succes en gemiste kansen...
LinkedIn is mijn #1 bron van nieuwe klanten als consultant — Dit is mijn exacte aanpak
LinkedIn is mijn #1 bron van nieuwe klanten als consultant In mijn drie jaar als consultant heeft LinkedIn consequent de hoogste kwaliteit leads opgeleverd tegen de laagste doorlopende kosten — mits je weet hoe je het...
Merck ontvangt Europese goedkeuring voor twee indicaties
Merck ontvangt Europese goedkeuring voor twee indicaties Merck, buiten de Verenigde Staten en Canada bekend als MSD, heeft aangekondigd dat de Europese Commissie (EC) voorwaardelijke goedkeuring heeft verleend aan...
Nieuwe campagne tegen misleiding via social media: foute influencers verdienen een ‘kogelvis’
Nieuwe campagne tegen misleiding via social media: foute influencers verdienen een ‘kogelvis’ De campagne, gelanceerd door de Stichting Reclame Code (SRC), is gericht op het helpen signaleren van misstanden...
WTF is open-source marketing mix modeling?
WTF is open-source marketing mix modeling? Het verbeteren van media mix modeling (MMM) is een topprioriteit voor Amerikaanse marketeers, volgens een 2024-onderzoek van eMarketer. Maar liefst 61% geeft aan dat ze werken...
7 manieren om content te promoten in 2025
7 manieren om content te promoten in 2025 Content heeft de kracht om klanten aan te trekken, te engageren en te behouden. Maar zelfs de beste blogposts of podcasts blijven soms onopgemerkt. Het probleem ligt niet altijd...
Cybersecurity als kans: zo bouw je als marketeer aan vertrouwen bij je klant
Cybersecurity als kans Cybersecurity-uitdagingen blijven actueel, en vragen om nieuwe benaderingen. Hoe kunnen marketeers hierop inspelen en bijdragen aan een veiliger digitaal landschap? Het Cybersecuritybeeld...
De rol van digitale autoriteit in marketing: waarom backlinks essentieel blijven
De rol van digitale autoriteit in marketing: waarom backlinks essentieel blijven Autoriteit is belangrijk in de digitale marketing. Een website met autoriteit kan er namelijk voor zorgen dat je een hoge positie krijgt...
Moet u uw redactionele kalender weggooien ten gunste van deze marketingstrategie? [Video]
Moet u uw redactionele kalender weggooien ten gunste van deze marketingstrategie? [Video] Marketeers vertrouwen dagelijks op hun redactionele kalenders om hun contentmarketingbeslissingen te sturen. Het is tijd om...
6 manieren om AI te verslaan met onderscheidende content
6 manieren om AI te verslaan met onderscheidende content Dario Amoedi, CEO van Anthropic (Claude) stelde eerder dit jaar in een panel van het World Economic Forum in Davos dat hij verwacht dat AI-systemen in 2026 of...