Media Buying Briefing: Hoe incrementeel testen helpt bij het aanpakken van cookie- en attributie-uitdagingen Meten voelt vaak als een bewegend doelwit voor mediabureaus die resultaten moeten aantonen aan hun klanten...
Hoe je advertising campagnes écht opvallen tijdens de feestdagen
Hoe je advertising campagnes écht opvallen tijdens de feestdagen In de feestmaand staan consumenten meer dan ooit open voor nieuwe merken. Pro tip: begin nu met je campagnes om er het meeste uit te halen. Met de...
EMA & Europees geneesmiddelenreguleringsnetwerk verbeteren efficiëntie van goedkeuringsprocessen voor nieuwe geneesmiddelen in de EU
EMA & Europees geneesmiddelenreguleringsnetwerk verbeteren efficiëntie van goedkeuringsprocessen voor nieuwe geneesmiddelen in de EU De EMA en het Europese geneesmiddelenreguleringsnetwerk werken samen om de...
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt Consumenten zijn bewuster en data wordt steeds meer beschermd. Hoe zorg je voor effectieve campagnes zonder in te leggen op beveiliging? onsumenten zijn...
Klantdata doorverkopen voor direct marketing mag soms, zegt de Europese rechter
Klantdata doorverkopen voor direct marketing mag soms Advocaat Martijn Poulus geeft uitleg over het besluit van de hoogste EU-rechter. Het verkopen van klantgegevens aan commerciële bedrijven voor...
Hoe Vind Je Je Weg in het Doolhof van Marketinganalyses
Hoe Vind Je Je Weg in het Doolhof van Marketinganalyses In de 20e eeuw vertrouwden marketeers op kortingsbonnen, anekdotische feedback van klanten en abonneecijfers van de reguliere media om hun bereik en impact te...
Deze 7 contenttrends voor 2025 houden je scherp
Deze 7 contenttrends voor 2025 houden je scherp Ieder jaar als ik een trendartikel schrijf, vraag ik me af wat een trend nu precies is. Is dat iets wat veel mensen doen en willen? Of is het een aanbeveling die de mensen...
Toekomst van TV Briefing: Hoe uitgevers podcasts omzetten in video talkshows
Hoe uitgevers podcasts omzetten in video talkshows Eerlijk gezegd dacht ik dat videopodcasts gewoon een rage waren. En duidelijk had ik het mis. Helemaal mis. Meer dan 170 miljoen mensen hebben een videopodcast bekeken...
Is het niet vanzelfsprekend? Hoe je content nuttiger maakt voor verkoop
Is het niet vanzelfsprekend? Hoe je content nuttiger maakt voor verkoop Is het niet vanzelfsprekend? Hoe je content nuttiger maakt voor verkoop “Is het niet vanzelfsprekend?” Hoe vaak heb je jezelf deze...
De Weg naar Personalisatie: Hoe Gepersonaliseerde HCP-benadering Impact Creëert
De Weg naar Personalisatie: Hoe Gepersonaliseerde HCP-benadering Impact Creëert In de snel veranderende wereld van gegevensprivacy maakt personalisatie steeds meer impact binnen de gezondheidszorg. Door slimme...
(Emerce TV) De belofte van Generative Search
De belofte van Generative Search Wellicht start Google er eind dit jaar al mee, maar anders begin 2025: Generative Search. Niet langer een lijst met zoekresultaten, maar een dialoog met een AI-bot. En dat heeft...
‘Techniek en data zijn krachtige tools maar zonder strategisch inzicht van marketeers niet doeltreffend’
‘Techniek en data zijn krachtige tools maar zonder strategisch inzicht van marketeers niet doeltreffend’ Youri Harmsen en Erwin Hendriks (Springbok) maken zich zorgen dat we te veel vertrouwen op technologie...
Merkgroei: zo draai je aan de juiste knoppen van je marketingstrategie
Merkgroei: zo draai je aan de juiste knoppen van je marketingstrategie Stel, er komt bij Asics een nieuwe marketingcampagne aan en aan jou wordt gevraagd welke creatieve insteek het merk het beste kan gebruiken, zodat...
Personalisatie & A/B-tests als gouden duo in je marketingstrategie
Personalisatie & A/B-tests als gouden duo in je marketingstrategie De wereld van online marketing zit vol strategieën om bedrijven te helpen hun doelen te bereiken. Maar twee van de krachtigste methoden die vaak...
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes Google breidt zijn mogelijkheden binnen Google Ads uit voor AI-gestuurde campagnes. Dat houdt in dat het makkelijker moet worden om een Google Ads campagne op te zetten...
Laat je niet misleiden door Google: hou vast aan je first-party datastrategie
Laat je niet misleiden door Google: hou vast aan je first-party datastrategie Google’s recente besluit om het uitfaseren van third-party cookies in Chrome uit te stellen*, heeft de reclame- en digitale marketingwereld...
Data & Analytics Congres: focus op waardecreatie
Data & Analytics Congres: focus op waardecreatie Op 7 november a.s. organiseert het Data & Insights Network (DIN) de zevende editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Hoofdonderwerp dit jaar is waarde...
Benelux-marketeers overtreffen doelen met AI & data [nieuw onderzoek]
Benelux-marketeers overtreffen doelen met AI & data Hoe zetten marketeers AI en data in om hun marketingresultaten te verbeteren? Uit nieuw onderzoek van HubSpot en LinkedIn blijkt dat marketeers in de Benelux...