Pharmamarketeer

Gamification in de praktijk: 5 succesvolle cases

Gamification

Gamification wordt tegenwoordig steeds vaker ingezet. Niet alleen in de wetenschap, het onderwijs en bij politiek-maatschappelijke kwesties is gamification een handige manier om mensen het laatste duwtje in de juiste richting te geven, maar ook op het gebied van online marketing en retail zien we steeds vaker succescases waarbij gamification als marketingmiddel is gebruikt. Wij geven je daarom 5 voorbeelden van deze succesverhalen van het afgelopen jaar die de kracht van gamification bevestigen.

1. Twix X Coop

Om je eigen merk te versterken, kun je ook de samenwerking aangaan met een ander merk. En als je daarbij een concept bedenkt waar je beiden baat bij hebt, kan het nog wel eens heel succesvol worden. Een goed voorbeeld daarvan is de Coop X Twix campagne in

Denemarken. Via de Coop app kun je loyalty-member worden. Het doel van de supermarkt was om meer betrokkenheid te creëren bij de members, Door middel van een spelelement in de Coop app in samenwerking met Twix kun je stellen dat dit aardig is gelukt.

Bron: Coop app

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)