Pharmamarketeer
Emerce Conversion & Analytics

Emerce Conversion & Analytics: de cultuur van experimenteren

Emerce Conversion & Analytics

Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.

Emerce heeft zijn congressen voor conversie optimalisatie en data analytics samengevoegd. Op 20 april 2023 sta je vooraan bij sessies van topsprekers en experts die al hun kennis delen rondom de nieuwste trends en inzichten in analytics.

Het ontwerpen van klantgerichte groeiorganisaties en -producten is steeds moeilijker geworden in de digitale wereld van vandaag. Digitaal schalen door middel van experimenten is complex omdat het het algehele bedrijfsecosysteem raakt: proces, organisatiestructuur, technische ruggengraat en capaciteitsopbouw binnen teams. Adriana Ivascu van Heineken geeft een voorproefje van hoe Heineken een cultuur van experimenteren omarmt door klanten in de voorhoede van de besluitvorming te plaatsen.

Maakt je digitale team geweldige producten die niet zoveel worden gebruikt als je had verwacht? Denk je dat data het nieuwe goud is, maar weet je niet waarom? Maarten van den Outenaar heeft jarenlang lang bestaande organisaties begeleid in hun digitale reis. Hij richt zich op de mogelijkheden om steeds meer digitaal te implementeren in organisaties en legt uit hoe je de volgende stap kunt zetten om digitaal echt te laten werken voor je bedrijf.

Heb je je ooit afgevraagd hoe Booking.com van 1 naar 1000 gelijktijdige experimenten ging? In zijn lezing zal Jorden Lentze vertellen hoe de cultuur van Booking.com in de loop van de tijd is geëvolueerd. In 2008 voerde Jorden zijn eerste experiment uit met Google Website Optimizer. Na ABN AMRO en Google is Jorden in 2017 aan de slag gegaan bij Booking.com.

Met de huidige economische neergang, ontslagen en bezuinigingen wordt het bewijzen van de waarde van analytics een noodzaak. Ibrahim Elawadi van Philips vertelt hoe.

Louiza Janssen (Holland & Barrett) vertelt over het experimenteerprogramma op het gebied van CRO dat in haar organisatie werd uitgerold.

Digitaal bureau Merkle zien hoe Leen Bakker de klantbeleving personaliseert met data. Samen met Leen Bakker heeft Merkle een data-hub gebouwd die de stijlvoorkeur van elke klant en prospect leert kennen. Zo worden producten en content aangeboden die passen bij de smaak van de klant. Dit leidt tot meer relevantie, activatie en merkvoorkeur.

T-Mobile, Dentsu en Braingineers nemen je mee in de belevingswereld van het afrekenen (bij de online kassa) door de ogen (en het brein!) van de klant. Tijdens deze presentatie delen we hoe data en neuro-usability research samenwerken om de echte klantbeleving van je checkout te onthullen. Leer hoe CRO door middel van onderzoeken met echte klantdata leidt tot hogere conversies en klanttevredenheid. Krijg antwoord op de ‘hoe’ en ‘waarom’ vragen achter de harde data, zodat je met die insights gerichter en nog meer data-gedreven kunt experimenteren.

De dagvoorzitter in Tom Wesseling.

Het volledige programma vind je hier. Tickets bestel je via deze link.

Foto Peter Boer

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)