Pharmamarketeer
Content in 2023: vol humor, AI-gestuurd en door iedereen gemaakt

Content in 2023: vol humor, AI-gestuurd en door iedereen gemaakt

Content in 2023: vol humor, AI-gestuurd en door iedereen gemaakt

DEPT® bracht de tien van de knapste koppen op het gebied van content samen om te delen hoe zij de hedendaagse content gebruiken.

De kracht van social content

  • Maak content, geen advertenties. Mensen in het algemeen (maar vooral Gen Z) hebben een hekel aan advertenties. Creëer een betekenisvolle band door content te maken waar mensen zich in herkennen en die vooral niet te serieus is.
  • Neem co-creatie wél serieus. Klant en bureaus zouden niet op twee losse eilanden moeten opereren, maar samenwerken als één team. Creëer en beoordeel je content samen en houd de communicatielijnen kort zodat het slechts een paar stappen is van idee tot creatie en publicatie.

De kracht van AI en tech-gedreven content

  • Het gebruik van creatieve automatisering en het creëren van assets at scale is 400% goedkoper dan het handmatig produceren van je assets. Je hebt volledig inzicht in strategie, budget en timing nodig om te beslissen welke processen sneller en efficiënter kunnen.
  • Verder geeft creatieve automatisering je organisatie de mogelijkheid om content te leveren voor meerdere kanalen en formats in één proces, direct wijzigingen aan te brengen in berichten voor specifieke markten, eenvoudige media set-ups en verbindingen te maken, API-verbindingen te maken voor tools van derden, nuance aan te brengen, flexibiliteit toe te passen op je berichten voor lokale markten en te profiteren van asset-templates die zorgen voor creatieve vrijheid.

De kracht van immersive content en storytelling

  • Als je veel verschillende verhalen te vertellen hebt – bijvoorbeeld over de impact die je wil maken, de waarde van het product, etc. – zorg er dan voor dat je het merkverhaal bij elke stap in de journey vertelt.
  • Elk merk heeft zijn eigen verhaal te vertellen aan een voor hen specifiek publiek. One size fits dus niet all. Maar goede storytelling heeft voor elk merk twee dingen gemeen: de contentstrategie en het design werken in harmonie én ze gaan verder dan wat functioneel noodzakelijk is om ervoor te zorgen dat je iets voelt.
  • 97% van de mensen laat hun koopintentie online beïnvloeden, verhalen worden 61% beter onthouden dan losse feiten en pagina’s waar storytelling op is toegepast converteren 30% beter.
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)