Pharmamarketeer

[column] 5 uitdagingen voor contentteams in 2023

Contentteams zullen een oplossing moeten bedenken voor de onrealistische verwachtingen en gebrekkige interne communicatie. Dat zijn enkele uitdagingen voor contentteams in 2023 volgens Maarten Fokkelman, CEO en oprichter van Crossphase, gespecialiseerd in contentservices.

Uitdagingen voor 2023

De manier waarop contentteams communiceren, laat, ironisch genoeg, soms nog te wensen over. Het belang van content is helaas niet voor de hele organisatie duidelijk en andere teams weten niet altijd wat ze van content mogen verwachten. Daar ligt een duidelijke opdracht voor contentprofessionals.

Je kan geen krant openslaan zonder te lezen over het tekort aan arbeidskrachten. Contentteams worstelen met deze uitdaging, omdat ze zich blindstaren op het schaap met de vijf poten. Wie zich van deze – en andere – belemmeringen bewust is, neemt een voorsprong in de war for talent.

Dit zijn wat ons betreft de vijf grootste uitdagingen voor contentteams in 2023:

Onrealistische verwachtingen

Geen goede workflows

Het vijfpotige schaap zoeken

Slechte interne communicatie

Homogene contentteams

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)