Pharmamarketeer
Podcast: zo zet je stappen naar betere recruitment marketing

[branded content] Podcast: zo zet je stappen naar betere recruitment marketing

Podcast: zo zet je stappen naar betere recruitment marketing

Het vinden, aantrekken en behouden van de juiste mensen is voor organisaties dé belangrijkste strategische pijler voor komende jaren. Ontdek hoe je een sterk employer brand ontwerpt en een duidelijk recruitment proces ontwikkelt.

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt voor grote uitdagingen binnen recruitment marketing en employer branding. Beiden verdienen de juiste aandacht en aanpak. In deze aflevering van Studio Beeckestijn deelt marketingstrateeg Sonja Loth haar kennis zodat jij stappen kan zetten naar betere recruitment marketing.

Bouwen aan je employee brand

Wie ben ik als organisatie? Wie past er bij mij? Wat voeg ik toe aan mensen? En hoe houd ik mensen vast? Dat zijn vragen die je stelt bij het ontwerpen van je employee brand. Ben je een grotere organisatie? Kijk dan ook waar je de accenten kan verschuiven per segment. HEMA heeft bijvoorbeeld de werken bij-pagina aangepast per doelgroep. De tech-pagina heeft een hele andere tone of voice dan de andere pagina’s. Het hebben van een werken bij-pagina is één, maar je boodschap met de juiste woorden aan de juiste doelgroepen vertellen is twee.

Cultuur is essentieel

Professionals willen vooral ergens werken waar ze zich thuis voelen. Daarbij is cultuur essentieel. Hoe voorkom je dat je in vacatures een cultuur schetst die je niet waar maakt? Sta eerst stil bij wie je bent als organisatie en wat jullie definieert. Kijk daarbij niet alleen naar wie je wilt zijn, maar wie je écht bent. Definieer dit vervolgens in hele duidelijke cultuurdragers. Vertel niet alleen waar je merk voor staat, maar probeer dat te vatten in duidelijke spelregels. Hoe ziet dat gedrag eruit? Dat vertel je aan de medewerkers, laat je zien in employer branding en pas je toe in het recruitment proces.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)