Pharmamarketeer

Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie

Investeren in marketing en reclame

Is het zinvol om te investeren in marketing en reclame in tijden van crisis? Ja, zegt Fons van Dyck, zich baserend op onderzoek naar grote recessies.

De vraag is niet langer of we ons in een economische recessie bevinden, als gevolg van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus, maar wel hoe diep de crisis zal snijden, en hoelang zal zij duren. Het zijn pertinente vragen voor vele ondernemers, groot en klein, waarop vandaag niemand het antwoord heeft. Ook rijst de vraag of het zinvol is om te blijven investeren in marketingcampagnes. Hier alvast een poging tot antwoord, op basis van onderzoek naar grote recessies van de voorbije 100 jaar.

Vooreerst deze belangrijke kanttekening: elke vergelijking met recessies uit het verleden loopt wellicht spaak. De economische gevolgen van de coronacrisis zijn niet te vergelijken met voorgaande economische crisissen, of uitbraken van virussen (zoals bijvoorbeeld de Mexicaanse griep). Ik vergelijk deze crisis wel eens met een oorlog in vredestijd.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)