Russian researchers from HSE University and Open University for the Humanities and Economics have demonstrated that artificial intelligence is able to infer people’s personality from ‘selfie’ photographs better than human raters do. Conscientiousness emerged to be more easily recognizable than the other four traits. Personality predictions based on female faces appeared to be more reliable than those for male faces. The technology can be used to find the ‘best matches’ in customer service, dating or online tutoring.
Ook interessant voor je
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst Wat we vandaag kunnen bereiken met kunstmatige intelligentie (AI) is meer dan we gisteren konden bedenken. Veel marketeers zullen zich hierin herkennen. Er zijn zo veel...
12 x gelezen
De Transformatieve Rol van Kunstmatige Intelligentie bij het Revolutioneren van de Gezondheidszorg
De Transformatieve Rol van Kunstmatige Intelligentie bij het Revolutioneren van de Gezondheidszorg Prof. Shrikanth Narayanan als voorzitter in Techniek en VP voor Presidentiële Initiatieven aan de University of Southern...
4 x gelezen
AI in B2B-sales en social selling: zegen of vloek?
AI in B2B-sales en social selling: zegen of vloek? 2024 wordt het jaar van het omarmen van Artificial Intelligence (AI) binnen organisaties. Van het automatiseren van bedrijfsprocessen en administratietaken tot...
15 x gelezen