Pharmamarketeer

Aan de slag met podcasts: uitgebreide handleiding voor beginners

Literatuur, sport, actualiteit, gezondheid, technologie, lifestyle… Noem een onderwerp en er is vast en zeker een podcast over gemaakt! Het luisteren naar podcasts zit in de lift. Voor sommige mensen is het een nieuwe manier om kennis en nieuws te vergaren, voor anderen is het een fijne besteding van vrije tijd. Het is vrij eenvoudig om podcasts op te nemen in de marketingstrategie van jouw bedrijf of merk. Geen idee waar te beginnen? We helpen je op weg.

Beginnen met podcasts, ook voor kleine ondernemers & zzp’ers

Podcasts zijn niet alleen weggelegd voor grote multinationals of bedrijven met een hoog marketingbudget. Ook voor de kleine ondernemer of zzp’er bieden podcasts veel mogelijkheden om hun doelgroep te bereiken. Mensen kunnen op ieder moment van de dag, waar ze ook zijn en wat ze op dat moment doen, luisteren naar een podcast.

Het mooie van podcasts is dat je met weinig budget en middelen ermee aan de slag kunt gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat je automatisch succes hebt. Een gedegen aanpak is belangrijk. En daar kan de onderstaande infographic van Business Financing je mee op weg helpen. Ze ontwikkelden deze infographic als een beginnershandleiding om goed aan de slag te gaan met podcasts voor jouw bedrijf of merk. Je vindt er tips en tricks voor de juiste voorbereiding, zoals het kiezen van een interessant onderwerp en handige benodigdheden. Ook vind je er tips om je podcast op een goede manier te ontwikkelen en te verspreiden, zoals een tijdspad voor je podcast en handige platformen waar je gebruik van kunt maken. En hoe pak je eigenlijk de promotie aan, zodat je de aandacht van jouw doelgroep krijgt?

Advertentie(s)