Pharmamarketeer
Lessen van Patagonia: 5 tips om trouw te blijven aan je merkmissie

Lessen van Patagonia: 5 tips om trouw te blijven aan je merkmissie

5 tips om trouw te blijven aan je merkmissie

In ‘Van alle marketing thuis’ bespreken vier marketingexperts hoe merken hun kernwaarden in de praktijk brengen. In deze aflevering Patagonia, naast kledingmerk, ook een duurzaamheidsicoon. Wat kun je als merk opsteken van Patagonia’s anti-consumptiehouding?

Patagonia heeft iets gedaan wat veel bedrijven proberen, maar weinigen beheersen: purpose driven marketing vanuit de merkbasis. Kan deze aanpak ook in Nederland werken?

Wat de experts adviseren:

● Weet waar je als merk voor staat en blijf trouw aan je kernwaarden
● Als je voor duurzaamheid staat, maak het dan onderdeel van je bedrijfsstrategie, niet een bijzaak
● Durf anti-reclame in te zetten
● Betrek je doelgroep en bouw een actieve community
● Purpose gedreven keuzes zijn niet alleen marketinguitingen, maar ook diepe strategische beslissinge

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)