Pharmamarketeer
70% minder e-mails door AI-agent voor Nederlandse websites

’70% minder e-mails door AI-agent voor Nederlandse websites’

70% minder e-mails door AI-agent voor Nederlandse websites

Slimme AI-agents handelen bijna alle klantcontacten af die via de webchat binnenkomen. “Zodra geïmplementeerd ontlast de technologie een organisatie al heel snel”, vertelt Tom Rijnen van techbedrijf Sleak.

De vorm is simpel en herkenbaar: een chatvenster op een website. Deze vorm is in de afgelopen jaren besmet geraakt door grote beloftes van techleveranciers, die ze nu konden waarmaken. De sitebezoeker kreeg halve antwoorden, dubieuze of helemaal geen. Bots waren een leuk glimmertje, maar de menselijke klantenservice moest de interacties alsnog overnemen en afronden.

Van die tijd bewegen we weg, nu AI-chatbots natuurlijke taal kunnen interpreteren en daarop reageren. De integratie met andere softwaretools maakt de bots nuttig. “Het soort vragen dat we zien, zijn de reguliere vragen bij webwinkels: Waar is mijn pakketje? Hoe zend ik iets retour? Kan ik een adreswijziging doorgeven?” Daar komt nu geen mens meer bij aan te pas.

The Brownie Box is een van de klanten die met Sleak-bots werkt. “Daar wordt ruim 85 procent van de chats tickets opgelost zonder menselijke inmenging. Het aantal binnenkomende e-mails bij de klantenservice is met zeventig procent afgenomen.” De bots vingen de meeste vragen aan de deur af. Chris Russell zet de slimme chat in bij zijn respectievelijke klanten, zoals de foto-afdeling van Kruidvat.

Cover picture: Designed by Freepik
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)