Pharmamarketeer
Verbindende content maken? Zo verplaats je je in je doelgroep

Verbindende content maken? Zo verplaats je je in je doelgroep

Verbindende content maken? Zo verplaats je je in je doelgroep

Zenden, zenden en nog eens zenden. Veel Nederlandse bedrijven maken massaal gebruik van social media, maar toch slaan zij de plank vaak mis met hun content. Zij kijken niet naar wat de doelgroep wil zien, maar vooral wat zij zelf willen laten zien.

Impact maken als gemeente op social media

Carmen Quint en Daphne Hachmang van HAN Hogeschool doken tijdens Content Conference in de online wereld van tientallen gemeenten: wat werkt en wat totaal niet?

Uit het onderzoek naar (social) content voor gemeenten, waaronder de benchmark ‘Social media benchmark gemeenten van 2023 en 2024’ van Carmen Quint en Daphne Hachmang blijkt dat veel gemeenten nog steeds te veel zenden, en te weinig kijken naar: wat past nou echt bij onze inwoners?

Dit zorgt ervoor dat veel inwoners afhaken en vaak niet eens de moeite nemen om hun gemeente te volgen. Vaak ontbreekt er een visie en wordt er intern niet gekeken naar het creëren van één geheel.

Maar welke content werkt dan niet?

  • Reposten: dit is toch wel de slechts werkende. Mocht je tóch een bericht willen reposten? Maak het dan eigen en voeg er tekst aan toe: wat is de insteek van het bericht?
  • Nietszeggende beelden: stockfoto’s, flyers, posters. Inwoners slaan hier niet op aan, blijkt uit hun onderzoek. Deze beelden wijken te veel af en zeggen weinig over de context. Zoek authentieke beelden van je gemeente, zoals bekende beelden of gebouwen.
  • Abstracte, complexe berichten: teksten met een slechte leesbaarheid, zoals lange onoverzichtelijke teksten, te veel hashtags en emoji’s scoren veel minder goed.

Cover picture: Designed by Freepik
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)