En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
3D-advertenties brengen bannercampagnes weer tot leven
3D-advertenties brengen bannercampagnes weer tot leven Advertentienetwerk Revolution Ad introduceert een nieuw interactief 3D-advertentieformaat in Europa. De technologie stelt consumenten in staat om advertenties te...
7 x gelezen
Web3 en merkstrategie: zo verandert gedecentraliseerde technologie de spelregels voor merken
Web3 en merkstrategie: zo verandert gedecentraliseerde technologie de spelregels voor merken De opkomst van Web3 – het volgende internet-tijdperk waarin decentralisatie, blockchain en digitale eigendomsrechten centraal...
6 x gelezen
Adobe: AI transformeert consumentengedrag in Europa
AI transformeert consumentengedrag in Europa In slechts zes maanden tijd is het aantal bezoeken aan retail- en reiswebsites via AI-assistenten met 50 procent gestegen in het Verenigd Koninkrijk. Financiële websites...
12 x gelezen