En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
AI Scribe kan artsen helpen tijdens patiëntbezoeken
AI Scribe kan artsen helpen tijdens patiëntbezoeken Nieuw onderzoek laat zien dat AI Scribe-technologie artsen tijdens patiëntbezoeken kan ondersteunen door hun administratieve tijd met bijna 10% te verminderen. Dat...
11 x gelezen
‘Blockchain kan antwoord bieden op misleidende reclame’
Blockchain kan antwoord bieden op misleidende reclame Online oplichting en misleidende advertenties blijven het vertrouwen van consumenten ondermijnen. Nieuw onderzoek van UvA-communicatiewetenschapper Dasha Antsipava...
7 x gelezen
Sky News: ‘Keyword search sterft en video search toekomst’
Keyword search sterft en video search toekomst Een website met nieuwsverhalen en een tv-zender met constant het laatste nieuws staan niet centraal in de toekomst van Sky News. De Britse zender zoekt de toekomst in...
15 x gelezen






