In opdracht van Qmusic heeft Mediabrands Marketing Sciences onderzoek uitgevoerd waaruit blijkt dat radiocommercials websitebezoek verhogen met gemiddeld 7%. Daarnaast is met een unieke analyse gekeken welke creatieve kenmerken extra bijdragen aan websitebezoek. Die kenmerken zijn onder andere een vrouwen- of kinderstem, een tag-on, het vaker noemen van het merk, langere commercials en meerdere spotversies. Daarnaast geeft het onderzoek duidelijk inzicht in hoe een call-to-action het beste kan worden ingestoken om meer consumenten naar de website te krijgen.
Ook interessant voor je
Account Based Marketing – ‘Vissen met een speer’
Account Based Marketing Dat klinkt alleen wat hallucinant: micromarketing op macroklanten. Wing Cheung geldt binnen de NIMA B2B Marketing Community als dé pleitbezorger van ABM en op 5 juni vindt de eerste Account Based...
0 x gelezen
Erwin Oskam van WADM: ‘Brandmarketing is het aanvliegwiel van performancemarketing’
Brandmarketing is het aanvliegwiel van performancemarketing Erwin Oskam is Strategy Director bij B2B Branding Agency WADM en een van de sprekers tijdens Nima Marketing Day. Een korte kennismaking: ‘Bijna een kwart van...
0 x gelezen
Kabinet wil stop op directe marketing via Handelsregister-data
Kabinet wil stop op directe marketing via Handelsregister-data Het wetsvoorstel wil zo een einde maken aan irritante, ongevraagde telefoontjes van bedrijven die data uit het Handelsregister krijgen. Als het aan het...
2 x gelezen