In opdracht van Qmusic heeft Mediabrands Marketing Sciences onderzoek uitgevoerd waaruit blijkt dat radiocommercials websitebezoek verhogen met gemiddeld 7%. Daarnaast is met een unieke analyse gekeken welke creatieve kenmerken extra bijdragen aan websitebezoek. Die kenmerken zijn onder andere een vrouwen- of kinderstem, een tag-on, het vaker noemen van het merk, langere commercials en meerdere spotversies. Daarnaast geeft het onderzoek duidelijk inzicht in hoe een call-to-action het beste kan worden ingestoken om meer consumenten naar de website te krijgen.
Ook interessant voor je
AI Crawler Optimalisatie Tips
Voor farmaceutische marketeers betekent dit: content die niet alleen SEO-proof is, maar ook AI-proof. In een tijd waarin steeds meer professionals en HCP’s via AI-tools informatie raadplegen, is dit een directe factor...
12 x gelezen
Wat farmaceutische marketeers leren van KPMG’s onderzoek Making Marketing Matter
Het KPMG-onderzoek laat zien dat marketing niet langer alleen gaat om bereik, maar vooral om vertrouwen, data-inzichten en samenwerking. Voor farmaceutische marketeers is dit hét moment om de rol van marketing...
30 x gelezen
Zo maak je klanten & medewerkers mede-eigenaren van je merk: start met co-creatie
Zo maak je klanten & medewerkers mede-eigenaren van je merk: start met co-creatie Marketing is al lang geen eenrichtingsverkeer meer. Het draait in plaats van zenden nu om verbinding, betekenis en co-creatie...
12 x gelezen