Amgen has announced the launch of a proprietary biosimilar version of its best-selling drug Humira (adalimumab) across all European markets, beginning 16 October. Amgevita, as the biosimilar is known, is the first such version of the world’s best-selling drug to secure approval from the European Commission, and as such is authorised for use in all the indications of its reference product, including moderate-to-severe rheumatoid arthritis; psoriatic arthritis; severe active ankylosing spondylitis (AS); moderate-to-severe chronic plaque psoriasis; moderate-to-severe Crohn’s disease; moderate-to-severe ulcerative colitis, and more.
Ook interessant voor je
De baas van het Duitse Bayer draagt de leiding over aan de werkvloer – als dat maar goed gaat
De baas van het Duitse Bayer draagt de leiding over aan de werkvloer – als dat maar goed gaat Farmagigant Bayer moet innovatiever, creatiever en sneller worden. Dat kan volgens ceo Bill Anderson door radicaal te breken...
38 x gelezen
Vijf dingen die pharma marketers moeten weten voor maandagochtend
Vijf dingen die pharma marketers moeten weten Farmaceutische bedrijven lanceerden nieuwe Amerikaanse medicijnen tegen prijzen die 35% hoger waren dan in 2022, wat deels weerspiegelt de omhelzing van de industrie van...
19 x gelezen
Five things for pharma marketers to know for Friday morning
Five things for pharma marketers to know for Friday Defense Secretary Lloyd Austin apologized after failing to notify the chain of command when he was secretly admitted to a hospital in December. The bipartisan federal...
20 x gelezen
Reageer