Pharmamarketeer
4 campagnes die naar klanten luisteren

4 campagnes die naar klanten luisteren

4 campagnes die naar klanten luisteren

Heather Hunt van Xavier Creative House deelt campagnes die winst zagen in betrokkenheid, tevredenheid en loyaliteit door middel van sociale luisteren.

Ik kan nergens heen zonder de naam Kelce te horen. Ik zou Taylor Swift en de Swifties moeten bedanken – of misschien mijn 10-jarige zoon, die gepassioneerd is over het spelen van tight end in competitieve NFL flag football. (Mama zegt nu nee tegen tackle.)

Maar of ik nu tv kijk of door sociale media scroll, de Kelce-crew lijkt overal te zijn, van Honey Baked Hams en Pfizer tot Dove Body Positive en Experian. Deze slimme merken hoorden het geroezemoes en handelden in realtime om deze bekende, plezierige familie te benutten. Ze realiseerden zich dat sociaal luisteren een game changer is voor merken die streven naar een voorsprong.

Toegegeven, marketeers hebben altijd al geweten hoe belangrijk feedback is, dus luisteren is niet helemaal nieuw. Wat nieuw is, is het ongelooflijke tempo waarmee we moeten reageren en betrokken moeten zijn bij authentieke content en out-of-the-box ideeën. Door actief te luisteren naar wat je klanten zeggen, kun je gebieden identificeren waar je merk de bekendheid kan vergroten, gebieden identificeren die verbetering nodig hebben en ze snel incorporeren (zie je wat ik daar deed?). Hier zijn vier merken die dit advies ter harte namen en uiteindelijk winst zagen in klantbetrokkenheid, tevredenheid en loyaliteit.

Naar aanleiding van gesprekken en reclamecampagnes om bewustwording te vergroten over de menopauze, is het bemoedigend om te zien dat het niet langer een taboe-onderwerp is. Astellas Pharma bevordert de zaak door Veozah, dat matige tot ernstige vasomotorische symptomen (opvliegers) als gevolg van de menopauze behandelt, naar de Super Bowl te brengen. Astellas had eerder What’s VMS? uitgezonden om bewustwording over deze symptomen te vergroten en later Fewer Hot Flashes, More Not Flashes als onderdeel van een nationale campagne om het medicijn te promoten. Met de Super Bowl-advertentie moedigde Astellas vrouwen aan om opener te praten over hun menopauze-ervaringen en bood hen een behandelingsmogelijkheid.

Hers, een merk voor telezorg voor vrouwen, creëert educatieve inhoud over taboe-onderwerpen met betrekking tot de mentale en fysieke gezondheid van vrouwen. Omdat Hers onderwerpen behandelt die vaak behoorlijk serieus zijn (en op het randje van medisch advies balanceren), heeft het bedrijf de verantwoordelijkheid om deze gevoelige onderwerpen voorzichtig aan te pakken. Sociaal luisteren rust dit merk uit met de mogelijkheid om de ruimte met gratie en ernst te navigeren. Hers neemt ook ethische marketingpraktijken op, waarbij veilig gebruik en transparantie in communicatie worden gegarandeerd. Hierdoor creëert het tevreden klanten die van hun producten houden en erop vertrouwen.

Dan is er EOS, een merk voor bodylotion voor vrouwen dat een verpakkingsinnovatie heeft gecreëerd die is ontworpen om de voorraad van dames van Vanilla Cashmere lotion te beschermen tegen hun mannen. Het idee kwam van een TikTok die 2,4 miljoen keer werd bekeken, waarin een mannelijke gebruiker lyrisch was over Vanilla Cashmere. De stroom mannen die deze lekker ruikende lotion wilden lenen, inspireerde het ontwerp van een drievoudig vergrendelingsmechanisme. De EOS Lotion Lock-campagne omvat een website, betaalde sociale media, monstername en samenwerkingen met makers. Het laat zien hoe luisteren naar klanten kan leiden tot campagnes die hen verrassen en blij maken.

Een samenwerking tussen Tums en DraftKings, de Tums Prop Bites-competitie moedigde fans aan om deel te nemen aan een gratis wedstrijd om hun favoriete hapjes voor de wedstrijddag te kiezen in de weken voorafgaand aan de Super Bowl. Tums adresseerde vervolgens strategisch het probleem van indigestie, een veelvoorkomend probleem bij het genieten van zoute, hartige en kaasfavorieten. De campagne omvat een celebrity Tums Prop Bites Tipster – comedian Desus Nice – te

Cover picture: Designed by Freepik
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)