En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
Pharma Live Expo: Toegangspoort tot de toekomst van de farmacie
Pharma Live Expo: Toegangspoort tot de toekomst van de farmacie De derde editie van de Pharma Live Expo & Summit, een toonaangevend evenement voor de wereldwijde farmaceutische, gezondheidszorg- en medtechsectoren...
9 x gelezen
Rijk steekt nu ook 70 miljoen in ‘AI-fabriek’ Groningen
Rijk steekt nu ook 70 miljoen in ‘AI-fabriek’ Groningen Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment...
AI voor krachtige content: handige hulp of venijnige vijand?
Content maak je tegenwoordig toch gewoon met Artificial Intelligence (AI)? Dat zou je zeggen. Maar wie zichzelf écht wil onderscheiden, gebruikt deze tool alleen voor inspiratie – niet voor creatie. Maatwerk kun je...
10 x gelezen