En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
AI-chatbots zijn makkelijk te misleiden door valse medische informatie
AI-chatbots zijn makkelijk te misleiden door valse medische informatie Heeft u ooit gehoord van Casper-Lew-syndroom of Helkand-ziekte? Of van black blood cells of renal storm blood rebound echo? Waarschijnlijk niet — en...
24 x gelezen
GPT-5: het slimste en snelste AI-model tot nu toe
GPT-5: het slimste en snelste AI-model tot nu toe OpenAI heeft afgelopen week zijn nieuwste grote taalmodel voorgesteld: GPT-5. Volgens het bedrijf is het hun intelligentste, snelste en nuttigste model tot nu toe. CEO...
10 x gelezen
’70% minder e-mails door AI-agent voor Nederlandse websites’
70% minder e-mails door AI-agent voor Nederlandse websites Slimme AI-agents handelen bijna alle klantcontacten af die via de webchat binnenkomen. “Zodra geïmplementeerd ontlast de technologie een organisatie al heel...
5 x gelezen