Pharmamarketeer
digitale obesitas

Mobiel marketingbudget vooral naar reclame voor merk zelf

Mobiel marketingbudget

KPN heeft in de periode januari-oktober 2019 van de vier grote mobiele merken het meeste geld besteed aan mobiele marketing: ruim 35 miljoen euro. Vodafone kwam niet verder dan ongeveer 40 procent van dit bedrag. T-Mobile en Tele2 zaten er beiden tussenin. Dat blijkt uit een inventarisatie van Telecompaper.

Bij KPN ging een fors deel – 18,2 miljoen – zitten in generieke reclame voor KPN als mobiel merk. Ook ging er vrij veel marketingbudget naar pakketdeals. Op het gebied van vast-mobiel waren de bestedingen laag: 1,35 miljoen.

Het marketingpatroon van T-Mobile (27,6 miljoen) en Tele2 (21,9 miljoen) vertoont veel raakvlakken. Beide merken besteden met meeste geld aan marketing voor hun sim-only aanbod. Daarna volgen pakketdeals en generieke, ‘corporate’ reclame voor het mobiele merk.

Vodafone heeft in vergelijking met de overige drie hoofdmerken een relatief beperkt bruto marketingbudget (14,9 miljoen).

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)