Pharmamarketeer
LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties

LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties

LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties

LinkedIn introduceert BrandLink, een nieuwe oplossing waarmee B2B-marketeers videoadvertenties kunnen tonen. De lancering speelt in op het groeiende belang van short-form video: 59% van de Nederlandse executives beschouwt dit als de meest effectieve contentvorm om klanten te bereiken.

Uit nieuw onderzoek van LinkedIn blijkt dat video en authentieke expertcontent een steeds grotere rol spelen in het B2B-besluitvormingsproces. Het internationale onderzoek ‘The Business of toont aan dat video wordt gezien als het meest overtuigende en betrouwbare format. 57% van de respondenten geeft aan dat korte video’s op sociale media helpen bij hun beslissingsproces; 46% noemt influencer-video’s de meest betrouwbare vorm van B2B-content. LinkedIn registreerde daarnaast een groei van 34% in video-uploads op het platform. In Nederland vindt 56% van de ondervraagde executives dat zij als leider zichtbaar moeten zijn namens hun organisatie op sociale media.

Groeiende rol

Volgens LinkedIn helpt content van experts bij het opbouwen van merkvertrouwen (61%) en speelt het een belangrijke rol in de overwegingsfase van IT-aankopen (65%). Vooral onder Gen Z-beslissers groeit het bereik: 85% van hen komt maandelijks in aanraking met influencercontent. Maar het behouden van de aandacht van de grote meerderheid (95%) van de beslissers die nog niet direct in de markt zijn, vormt een uitdaging voor veel bedrijven. De meerderheid (81%) van de B2B-beslissers kiest voor een merk dat ze al kennen.

Marcel Molenaar, Country Manager LinkedIn Benelux zegt hierover: ‘Merken die zichtbaar zijn voor de volledige aankoopgroep hebben de grootste kans om gekozen te worden. Video speelt hierbij een cruciale rol, vooral als deze wordt ondersteund door authentieke influencers en experts die vertrouwen opbouwen en de betrokkenheid vergroten.’

Lancering BrandLink

LinkedIn introduceert BrandLink, de opvolger van het Wire Program, waarmee adverteerders in-stream video-advertenties kunnen tonen voorafgaand aan content van uitgevers als Bloomberg en Forbes. Nieuw is dat ook creators zoals Steven Bartlett en Rebecca Minkoff advertentieruimte bieden. Daarnaast zijn er verbeteringen in de Live Event Ads en de AI-gestuurde tool Accelerate, die nu wereldwijd beschikbaar is. Ook kunnen B2B-marketeers gesponsorde nieuwsbrieven inzetten als Thought Leader Ads.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)