Pharmamarketeer

LinkedIn kondigt redesign aan, dit gaat er veranderen

LinkedIn

Voor het eerst in 5 jaar komt LinkedIn met een visueel redesign. De nieuwe look & feel moet de gebruikerservaring ten goede komen. Wat is er veranderd?

Vanaf vandaag wordt het redesign wereldwijd uitgerold en zichtbaar voor alle LinkedIn-leden. Eerder kon je in dit artikel al lezen over de nieuwe LinkedIn-instellingen. Wat zijn de uitgangspunten bij de vandaag aangekondigde veranderingen?

Kleurgebruik

Er is gekozen voor een warm kleurenpalet, waarbij de kleuren blauw en groen in het teken staan van ‘actie’ en ‘selectie’. Ook zie je meer afgeronde vormen voor een zachtere en vriendelijkere ervaring.

Intuïtief design

Het nieuwe ontwerp is geoptimaliseerd voor ruimte, grootte en typografische structuur. Hiermee wordt het gebruikers makkelijker gemaakt om LinkedIn te begrijpen en er doorheen te navigeren.

Eenvoudig

Het uiterlijk is vereenvoudigd. Je ziet meer witruimte en scheidslijnen. Het aantal decoratieve pictogrammen is verminderd.

Inclusief

In LinkedIn worden nieuwe illustraties gebruikt van verschillende bedrijfstakken en professionals met verschillende etnische achtergronden. En als je kijkt naar de toegankelijkheid: binnenkort komt er ook een donkere modus beschikbaar.

Focus op berichten sturen

LinkedIn zag sinds vorig jaar een toename van 25% van de verzonden berichten. Om die reden zijn ook hier verbeteringen en nieuwe features toegevoegd:

Een video-meeting starten in een berichten-thread

In oktober wordt het mogelijk een chatgesprek direct om te zetten naar face-to-face gesprek met Microsoft Teams, BlueJeans van Verizon of Zoom.

Verzonden berichten bewerken of verwijderen

Je kunt nu verzonden berichten bewerken of verwijderen. Je kunt meerdere gesprekken tegelijk selecteren, om ze in één keer te archiveren, te verwijderen of te markeren als gelezen / ongelezen.

Reageer op berichten met emoji

Je kunt nu op berichten reageren met emoji, omdat de snelheid van zo’n reactie soms de voorkeur heeft.

Nieuwe berichtwaarschuwingen

Er zijn in-line waarschuwingsberichten toegevoegd, zodat leden sneller ongepaste, intimiderende of haatdragende content kunnen rapporteren.

Zoek-updates op LinkedIn

Het wordt makkelijker om alles wat beschikbaar is op LinkedIn te vinden.

Eén gecombineerde zoekervaring

Bij het zoeken vind je nu vacatures, mensen, cursussen, groepen, evenementen en inhoud in één resultaat. Als je bijvoorbeeld zoekt op ‘Java’, komen er resultaten naar voren van mensen die je misschien kent en hier bedreven in zijn. Maar ook banen waarvoor Java nodig is, relevante cursussen en gerelateerde groepen om lid van te worden.

Filters beschikbaar op mobiele app

De zoekwoordfilters zijn nu ook beschikbaar op de mobiele app. Net zoals filters voor bedrijf op locatie, branche en bedrijfsgrootte.

Vind meer relevante inzichten in resultaten

LinkedIn legt de focus op relevante resultaten. Daarom zijn er meer gepersonaliseerde inzichten aan de zoekresultaten toegevoegd. Als je bijvoorbeeld een baan zoekt, komen nu connecties in beeld die bij voor jou interessante bedrijven werken. Ook zie je de recente activiteit van connecties, en ook een lijst ‘Mensen bekeken ook’ met relevante bedrijven of mensen die je kunt volgen.

De overzichtelijke en moderne look moet het gebruik van het platform makkelijker maken. Wat vind je van de aanpassingen? Laat het weten in de comments.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)