In weinig sectoren geldt het cliché dat de wereld nogal snel verandert zo sterk als in e-commerce. Waar dit een generatie geleden nog in de kinderschoenen stond, is het aandeel online aankopen in de Nederlandse detailhandel -mede door Corona- gestegen naar 22%. Naar alle verwachting zal dit de komende jaren nog verder groeien. De verwachting is dat ook de wereldwijde uitgaven aan online marketing hiermee zullen stijgen naar $786 miljard dollar wereldwijd in 2026, een ruime verdubbeling.
Ook interessant voor je
Stef de Reeder van ABN Amro: ‘Marketing is veel meer dan reclame’
Marketing is veel meer dan reclame In aflevering 125 van Mijn Marketing is het woord aan Stef de Reeder, senior digital marketeer bij ABN Amro en bestuurslid bij Nima Young Professionals: ‘Effectieve marketing gaat niet...
1 x gelezen
Wat Google’s AI-overviews betekenen voor SEO, helpful content & contentmarketing
Wat Google’s AI-overviews betekenen voor SEO, helpful content & contentmarketing Tijdens het Think 2025 event op 6 maart 2025 in Amsterdam heeft Google aangegeven dat AI-overviews binnenkort naar Nederland komen...
8 x gelezen
Google: van site crawlen naar álle marketinguitingen
Google: van site crawlen naar álle marketinguitingen Met een bijna onopgemerkte update neemt Google nog meer werk uit handen van online marketeers bij het maken van hun reclamecampagnes. De zoekmachine is natuurlijk...
3 x gelezen