Over the last decade, increasing interest has been attracted towards the application of artificial intelligence (AI) technology for analyzing and interpreting the biological or genetic information, accelerated drug discovery, and identification of the selective small-molecule modulators or rare molecules and prediction of their behavior. Application of the automated workflows and databases for rapid analysis of the huge amounts of data and artificial neural networks (ANNs) for development of the novel hypotheses and treatment strategies, prediction of disease progression, and evaluation of the pharmacological profiles of drug candidates may significantly improve treatment outcomes. Target fishing (TF) by rapid prediction or identification of the biological targets might be of great help for linking targets to the novel compounds. AI and TF methods in association with human expertise may indeed revolutionize the current theranostic strategies, meanwhile, validation approaches are necessary to overcome the potential challenges and ensure higher accuracy. In this review, the significance of AI and TF in the development of drugs and delivery systems and the potential challenging issues have been highlighted.
Ook interessant voor je
Vijf dingen die pharma marketeers moeten weten voor vrijdagochtend
Vijf dingen die pharma marketeers moeten weten AbbVie zei dat een direct vergelijkende studie aantoonde dat zijn medicijn Rinvoq effectiever was in de behandeling van bepaalde symptomen van matige tot ernstige atopische...
1 x gelezen
Het kabinet stelt tot €108 miljoen beschikbaar voor meer technologie in zorg- en welzijn
Het kabinet stelt tot €108 miljoen beschikbaar voor meer technologie in zorg- en welzijn Het kabinet trekt de komende jaren € 108 miljoen uit voor de transformatie van processen in de zorg- en welzijnssector naar...
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst
3 AI-lessen voor de marketeer van de toekomst Wat we vandaag kunnen bereiken met kunstmatige intelligentie (AI) is meer dan we gisteren konden bedenken. Veel marketeers zullen zich hierin herkennen. Er zijn zo veel...
18 x gelezen