Augmented reality commercials zijn in Japan en Amerika volop in gebruik en Nederland blijft niet achter. De komende vier weken zal CBS Outdoor al haar straatabri’s, stationsabri’s en stationsspreads voorzien van Augmented Reality. Een primeur op deze schaalgrootte. Hiermee wordt Augmented Reality voor het eerste bereikbaar voor adverteerders als massamedium. Dat melden diverse media.

Het verbinden van een uiting met een website, een filmpje of spelletje gaat nu voor het eerst massaal in Nederland gebeuren met Outdoor reclames. Gebruikers moeten de app “Aurasma Lite” downloaden en gebruiken op hun smartphone of tablet.  De de reclame-uiting komt dan tot leven.

CBS Outdoor een exclusieve samenwerking aangegaan met Dutch Rose Media, ruim driekwart van de campagnes bij CBS Outdoor zijn deze week verrijkt met Aurasma. Naast de reclame-uitingen is Augmented Reality ook zeer geschikt voor toelichting bij producten. Zo kun je bijvoorbeeld een video afspelen over hoe het product werkt of juist een beleving van het product weergeven.

Bron: Molblog, You Tube